Kampanię reklamową na Facebooku możemy rozpocząć przeznaczając na jej realizacje budżet dowolnej wysokości. Następnie określamy cenę za pojedyncze kliknięcie lub wyświetlenia oraz budżet dzienny po przekroczeniu, którego reklamy przestaną się wyświetlać aż do następnego dnia. Możemy również wyznaczyć konkretne godziny, w jakich chcemy wyświetlać naszą kampanię.
Decydując się na kampanie reklamową na Facebooku mamy do wyboru kilka metod płatności, dwie z nich są niezmienne od lat. Pierwsza to CPC, skrót od Cost Per Clic (płatność za kliknięcie). Reklamodawca płaci tylko wtedy, gdy następuje zainteresowanie potencjalnego klienta jego reklamą potwierdzone kliknięciem. Nie ma kliknięcia - nie płaci. Zatem możemy wyświetlać posty sponsorowane użytkownikom Facebooka, ale jeśli nie zainteresują ich na tyle, by przykładowo kliknąć przycisk CTA (Call To Action -wezwanie do działania) przenoszący na serwis reklamodawcy, a jedynie polubią ten post to nie ponosimy z tego tytułu żadnych kosztów. Sytuacja win-win.
Drugą metodą rozliczenia jest płatność CPM (cost per mille), czyli rozliczamy się za tysiąc wyświetleń reklamy niezależnie od kliknięć. Metoda ta sprawdza się gdy chcemy dotrzeć do jak największej ilości odbiorców, a nasz produkt jest stosunkowo uniwersalny. Gdy budujemy rozpoznawalność marki lub planujemy wieloskładnikową kampanię z większym budżetem.
Reklamy publikowane na Facebooku oczywiście mogą się wyświetlać na komputerach stacjonarnych, mobilach i w aplikacjach. Możemy dostosowywać reklamy do przeróżnych formatów, dzięki czemu zawsze będą wykorzystywać w pełni swój potencjał i pozostaną czytelne niezależnie od tego, czy będą to grafiki, teksty, karuzele czy filmy. Poza tym kampanie reklamowe na Facebooku umożliwiają nam jednoczesne umieszczanie reklam na Instagramie i w Messengerze. Możemy także wybierać spośród wielu miejsc emisji na samym Facebooku: newsfeed, Marketplace, Video Feeds, Stories, prawa kolumna, wyniki wyszukiwania oraz video in-stream umożliwiając odpowiednie dostosowanie komunikacji. Mamy również dostęp do rozszerzonej grupy odbiorców za pośrednictwem Audience Network - czyli facebookowej sieci reklamowej, którą stanowią tysiące aplikacji i portali internetowych. Wyświetlamy tam reklamy natywne, banerowe oraz video.
Facebook udostępnia nam narzędzia umożliwiające spełnienie przeróżnych celów marketingowych, w zależności od bieżącego zapotrzebowania. Zaczynając od przedstawienia marki budując jej rozpoznawalność, tworzenie wokół niej zaangażowanej społeczności, kierowaniu ruchu na strony sklepu lub zewnętrzne strony www, pozyskiwanie leedów, wyświetlenia filmów i wiele innych.
Jest to narzędzie posiadające dwa główne zastosowania. Przede wszystkim wykorzystujemy je do remarketingu, czyli wyświetlania reklam z ofertą naszego klienta tym odbiorcom, którzy już wykazali zainteresowanie jego produktem lub usługą poprzez odwiedzenie jego strony internetowej.
Piksel dostarcza nam również licznych informacji na temat działań podejmowanych przez klientów w danej witrynie co pomaga w optymalizacji działań reklamowych oraz w ocenie skuteczności prowadzonej kampanii.
Facebook umożliwia nam bardzo zaawansowane opcje targetowania reklam. Geotargetowanie na kraj, województwo, miasto, miasto + promień 15km? Wszystko to jest możliwe. Możemy wybrać płeć, wiek, zainteresowania, deklarowane stanowisko pracy, wykształcenie, możemy wybrać jedynie użytkowników, którzy korzystają z określonej przeglądarki, albo obchodzą wkrótce rocznice. Możemy również uwzględniać wykluczenia zainteresowań lub zachowań cyfrowych dzięki czemu zyskujemy najbardziej precyzyjne obecenie urządzenie do targetowania reklam.
Raz w miesiącu lub częściej przesyłamy klientom statystyki kampanii reklamowych na Facebooku. Można z nich odczytać, jakie reklamy były najchętniej wybierane przez klientów. Koszt kliknięć, dane demograficzne i zaangażowanie odbiorców oraz wiele innych. Analizujemy te dane i w oparciu o wnioski z nich płynące optymalizujemy kampanie, żeby uzyskać maksymalnie korzystny efekt.