Blog

Jak wybrać najlepszą agencję reklamową?

 

Jak wybrać najlepszą agencję reklamową?

 

Pytanie zawarte w tytule zadaje sobie większość przedsiębiorców. Tych którzy znajdują się na początku swojej drogi lub są na etapie, na którym efekty, jakie przynosi ich działalność wydają się niewystarczające i chcą sięgnąć po pomoc specjalistów, aby je zoptymalizować. Ale jak wybrać najlepszą agencję reklamową? Czym kierować się podczas wyboru, aby przeznaczony na marketing budżet trafi w dobre ręce? W tym artykule podpowiemy, na co warto zwrócić uwagę, wybierając agencję reklamową, jakie pojęcia i działania powinny być nam znane i jakie korzyści możesz osiągnąć w swoim biznesie, współpracując z rzetelną agencją reklamową.

 

Wybór agencji reklamowej to wyzwanie. Nawet jeżeli bardzo konkretnie określiłeś swoje oczekiwania i potrzeby w momencie rozpoczęcia poszukiwań agencji reklamowej dla swojej firmy, znajdziesz na rynku różnego rodzaju oferty z różnymi usługami. Jedne będą oferowały usługi bardziej kompleksowe, a inne węższy zakres usług. Aby w pełni świadomie podjąć jak najlepszą decyzję warto zacząć od tego: co to jest agencja reklamowa?

 

Co to jest agencja reklamowa?
Zanim przejdziemy do tego, jak wybrać agencję reklamową, konieczne jest określenie - co to jest agencja reklamowa, czym się dokładnie zajmuje i jakie są korzyści ze współpracy z nią dla Twojego biznesu.

Najprościej ujmując definicję agencji reklamowej, można powiedzieć, że agencja reklamowa to firma, w której grupa ekspertów z różnych dziedzin współpracuje w celu stworzenia najlepszych strategii marketingowych/komunikacyjnych dla firmy, produktu lub usługi. Strategie marketingowe/komunikacyjne obejmują wiele działań, które są od siebie w mniejszym lub większym stopniu zależne. Aby zrozumieć, jakie są to działania i upewnić się, że agencja reklamowa, którą planujemy zatrudnić, oferuje wszystkie z nich, opiszemy je krótko poniżej.

 

Czym zajmuje się agencja reklamowa?
Zakres usług oferowanych przez agencję reklamową może znacząco się różnić. Zależy to w dużej mierze od zespołu, jakim dysponuje agencja, ich indywidualnych umiejętności oraz specjalizacji. Obecnie, aby działania marketingowe były skuteczne, ważne jest, aby działać na wszystkich możliwych polach, dlatego tak istotne jest, aby wybrana przez Ciebie agencja była to kompleksowa agencja marketingowa oferująca wszystkie strategicznie istotne działania. Poznaj je i upewnij się, że znajdziesz wszystkie w ofercie wybranej agencji.

 

  1. BRANDING
    Branding, czyli budowanie świadomości marki jest jedną z podstawowych zadań agencji reklamowej. To proces definiowania i budowania marki, ale jeżeli kojarzysz branding jedynie z firmami rozpoczynającymi swoją działalność – źle rozumujesz pojęcie brandingu. Branding to stałe, niezwykle potrzebne działania, które mają na celu przybliżyć odbiorcy Twoją markę. Branding skupia się na tym, aby uczynić Twoją markę rozpoznawalną i pożądaną, a także na zbudowaniu pozytywnego wizerunku w umysłach konsumentów. Przy obecnej, rosnącej konkurencji, jaka jest na rynku, branding jest jedyną siłą, która może wyróżnić Twoją markę na tle konkurencji i skutecznie dotrzeć do odbiorców.

  2. MATERIAŁY REKLAMOWE
    W ofercie agencji reklamowej znajdziesz również projektowanie i realizację wszelkiego rodzaju materiałów reklamowych oraz szeroko pojęte usługi graficzne, które spójnie zaprezentują Twoją markę zarówno w ramach reklamy tradycyjnej jak i w działaniach online.

  3. OBECNOŚĆ W INTERNECIE
    Od lat obserwujemy nieustanne i bardzo dynamiczne zmiany na rynku reklamy. Świat staje się coraz bardziej cyfrowy, a firmy, którym zależy na skutecznym dotarciu do klienta, muszą za tymi zmianami nadążyć, a nawet być krok przed nimi. Nie jest to łatwe zadanie, ponieważ wymaga determinacji, aktualizacji wiedzy, umiejętności i odpowiednich narzędzi. Tutaj najczęściej pojawia się potrzeba znalezienia dobrej agencji marketingowej, czyli takiej, której kreatywność, wiedza i narzędzia poparte wieloletnim doświadczeniem we właściwy sposób wprowadzą Twój biznes na wyższy poziom skuteczności.

    Agencja reklamowa będzie także odpowiedzialna za zarządzanie obecnością Twojej firmy w internecie. To zadanie obejmuje wiele działań, niezbędnych, aby dotrzeć do potencjalnych klientów, wzmocnić markę i osiągać założone cele marketingowe. Takimi działaniami są:

    • Strona www – nowoczesna, profesjonalna, czytelna i dobrze napisania strona internetowa Twojej firmy jest jej najlepszą wizytówką. Wpływa również na pozycjonowanie, czyli pojawianie się Twojej firmy w wynikach wyszukiwarek. Zoptymalizowana strona internetowa pod kątem, treści powinna w niedługim czasie pojawiać się na pierwszych stronach wyszukiwarek, aby klient mógł bez problemu do niej dotrzeć. Warto zadbać o to, aby była responsywna, czyli dostosowana również do urządzeń mobilnych.
    • Reklama w internecie – reklamy płatne w internecie, tekstowe graficzne, video takie jak Google Ads, ,lub
    • Facebook Ads to obecnie must have. Dobrze zaplanowana reklama w internecie to podstawa dla większości przedsiębiorstw zainteresowanych efektywnym docieraniem do klientów którzy właśnie są online.

  4. KOMPLEKSOWA REKLAMA W MEDIACH
    Oprócz niezwykle ważnych działań marketingowych online trzeba pamiętać również o działaniach tradycyjnych, czyli przemyślanej i skutecznej reklamie w mediach: w prasie, radiu, telewizji oraz na tradycyjnych i nowoczesnych nośnikach reklamowych. Przemyślana strategia medialna dla Twojej firmy, dobrze wykonana grafika i kreatywne hasła reklamowe to klucz do sukcesu w reklamie . Ostatecznie nie wszystkich klientów znajdziemy w świecie wirtualnym. Dużo zależy od grupy docelowej i specyfiki branży.

    Powyższe działania, które oferuje agencja reklamowa, są ze sobą powiązane, często jedne zazębiają się z drugimi. Każdą z tych usług równie dobrze mogłaby wykonywać inna firma. Dlaczego jednak kompleksowa agencja reklamowa jest lepsza niż kilka niezależnych firm? Nie wszystkie działania reklamowe i nie w jednakowym stopniu potrzebne są dla każdej branży i tutaj warto wspomnieć o korzyściach wynikających ze współpracy z profesjonalną agencją marketingową.

 

Agencja reklamowa – korzyści dla Twojego biznesu
Wiesz już jak działa agencja reklamowa, poznałeś jej główne zadania i widzisz, jak są złożone. Możesz więc wyobrazić sobie, jak ważny jest profesjonalny i multidyscyplinarny zespół ekspertów z różnych dziedzin, aby właściwie i z najwyższą skutecznością realizować powyższe działania.

Sama realizacja działań reklamowych to jednak też nie wszystko. Powyżej opisane usługi agencji reklamowej to narzędzia. Aby się nimi prawidłowo posługiwać trzeba mieć wiedzę, doświadczenie i niezawodny plan – to główna korzyść płynąca ze współpracy z dobrą agencją reklamową. Tylko taka agencja właściwie doradzi i dobierze narzędzia, aby były skuteczne dla Twojej firmy i w ramach konkretnego, wskazanego przez Ciebie budżetu.

Oczywiście jeżeli masz zaplanowane konkretne działania, których realizacji wymagasz od agencji reklamowej – doskonale, ale to agencja powinna doradzić czy te plany i zamiary są skuteczne i opłacalne dla Twojego biznesu. Korzystając z usług doświadczonej agencji reklamowej, możesz być pewien, że opracowany dla Twojego biznesu plan działań reklamowych nie będzie czystym przypadkiem czy utartym szablonem, który stosują dla każdej działalności, ale zindywidualizowanymi, świadomymi działaniami pomagającymi osiągnąć Ci realne cele wyznaczone dla Twojej działalności. Zarówno te cele jak i rezultaty działań powinny być przez agencję cyklicznie omawiane, analizowane i modyfikowane, aby na bieżąco optymalizować wszystkie działania i reagować na zachowania runku.

Takie przedsięwzięcia wymagają poświęcenia i dużego zaangażowania zespołu osób. Nie każdy przedsiębiorca mógłby pozwolić sobie własnymi zasobami pracowników zapewnić osoby odpowiedzialne za monitorowanie działań marketingowych. Kompleksowa agencja reklamowa gwarantuje, że nie tylko skutecznie zaplanuje działania marketingowe, ale również wdroży je i na bieżąco, obserwując skutki swoich działań będzie je optymalizować, zwiększając szanse na sukces Twojej firmy.

 

Jak wybrać najlepszą agencję reklamową?
Wiesz już, co to jest agencja marketingowa, jakie usługi oferuje oraz na jakie korzyści możesz liczyć, wybierając właściwą agencję. Teraz podpowiemy kilka punktów, dzięki którym dowiesz się jak wybrać najlepszą agencję marketingową.

  1. Doświadczenie na wagę złota
    Z pewnością kuszą Cię niezwykle atrakcyjne oferty nowych agencji reklamowych, które całkiem niedawno pojawiły się na rynku. Owszem, takie oferty mogą być kuszące i może okazać się, że doskonale trafiłeś, ale najczęściej najlepszym wyznacznikiem skuteczności agencji reklamowej jest jej doświadczenie. Jeżeli Agencja reklamowa jest już od lat na rynku, możesz mieć pewność, że udało jej się utrzymać mimo rosnącej konkurencji dlatego, że jest dobra i skuteczna, nie z powodu przypadku. Poza tym masz możliwość sprawdzenia opinii/referencji, jakimi cieszy się ona, a które znajdziesz najłatwiej na stronie agencji w rozdziale referencje. Możesz także obejrzeć portfolio i zobaczyć efekty pracy agencji.

  2. Polecenie czyli czytaj rekomendacje i opinie
    Jeżeli zauważyłeś sukces innych firm lub spodobała Ci się forma dotarcia do klienta, warto zasięgnąć opinii, kto pomógł im go osiągnąć. Może się okazać, że to jak wybrać najlepszą agencję reklamową jest prostsze, niż myślisz i wystarczy skorzystać z polecenia. Wiedza o projektach, nad którymi pracowała firma i osiągniętych przez nią wynikach, może pomóc Ci zaobserwować, jaki jest jej sposób pracy, a także jak agencja identyfikuje się z innymi klientami, którzy zwrócili się do niej z celami podobnymi do Twoich. Klienci zadowoleni ze współpracy z agencją reklamową z pewnością polecą agencję i wystawią jej referencje, na których będziesz mógł oprzeć swoją decyzję.

  3. Związek filozofii agencji z Twoją firmą
    Wiele firm postrzega agencję reklamową jako dostawcę usług, podczas gdy właściwa forma współpracy z agencją to często wieloletnia relacja z ludźmi, którzy w pewien sposób stają się częścią Twojego biznesu. Dlatego tak ważne jest, aby jednym z aspektów branych pod uwagę przy wyborze agencji reklamowej była zgodność filozofii, wartości, celów i wizji z tymi reprezentowanymi przez Twoją firmę. W ten sposób możesz mieć pewność, że uda się Wam stworzyć stałą współpracę i że będziecie zmierzać w tym samym kierunku.

 

Podjęcie właściwej decyzji o wyborze agencji reklamowej dla Twojej firmy może być żmudnym i złożonym procesem, jednak konieczne jest przeanalizowanie wszystkich informacji, aby mądrze wybrać sprzymierzeńca swojego sukcesu.